اورژانس زمینی و هوایی

ساخت وبلاگ

آمبولانس ها انواع گوناگونی دارند که هر یک برای موارد خاصی قابل استفاده می باشند، یکی از پرکاربردی ترین نوع امبولانس، آمبولانس زمینی می باشد که برای انتقال بیمار به صورت زمینی به نقاط مختلف شهر و یا به بیمارستان مورد استفاده قرار می گیرد. این آمبولانس ها در نوع های مختلفی طراحی شده اند که البته با توجه به شرایط بیمار و تجهیزات و امکاناتی که این آمبولانس ها برای بیماران ارائه می دهند متفاوت خواهد بود.

 لازم به ذکر است که تیم پزشکی و متخصصان کارآزموده و مجربی به همراه آمبولانس به محل حادثه اعزام می شوند، برخی دیگر از انواع آمبولانس ها شامل آمبولانس نوزادان، آمبولانس ویژه ی انتقال بیماران اعصاب و روان، آمبولانس های vip  یا ccu وicu دار می باشند.

آمبولانس زمینی

یکی از نکات بسیار مهم در خصوص آمبولانس های زمینی وجود کادر مجرب و متخصص در این آمبولانس ها می باشد، چرا که شرایط و وضعیت بیمار باید تا رسیدن به مقصد به صورت مرتب مورد بررسی قرار بگیرد و این کار بر عهده ی تیم پزشکی داخل آمبولانس می باشد.  

 

آمبولانس های زمینی به گونه ای تعبیه شده اند که شرایط ایمنی و آب و هوایی در آن ها لحاظ شده است چرا که ممکن است مسیر رساندن بیمار به بیمارستان جاده ای ناهموار باشد، این آمبولانس ها باید مجهز به تمامی وسایل امداد رسانی و پزشکی باشند علاوه بر این، آمبولانس های زمینی دو راننده دارند که در صورتی که یکی از راننده ها نتواند به کار خود ادامه دهد جان بیماران به مخاطره نیافتد.

آمبولانس نوزادان

یکی دیگر از آمبولانس های ویژه که از آن برای انتقال نوزادان استفاده می شود، انکولانس یا آمبولانس کودکان نام دارد، یکی از موارد استفاده از این امبولانس ها انتقال نوزادانی است که به بیماری های تنفسی دچار هستند، این آمبولانس ها به دلیل مجهز بودن به N.I.C.U برای انتقال کودکانی که نیاز به مراقبت در این بخش دارند مناسب خواهد بود.

آمبولانس استقرار در اماکن

یکی از مهم ترین نیازهایی که در زمان برگزاری همایشات، مسابقات، نمایشگاه ها، گروه های فیلمبرداری و یا حتی انجام عملیات و پروژه های سنگین عمرانی و صنعتی نیاز است استقرار آمبولانس و تیم پزشکی در این مناطق می باشد، بارها شنیده ایم که حضور به موقع آمبولانس و کادر پزشکی توانسته است از وقوع حوادث خطرناک جلوگیری کند.

انتقال بیماران اعصاب و روان

بیماری های عصبی و روانی به انواع مختلفی تقسیم می شوند امروزه افراد بسیاری از بیماری های عصبی رنج می برند، گروهی از این بیماران را باید به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل کرد، اعزام این بیماران باید با آمبولانس های خاصی انجام شود که مرکز آمبولانس ناجی این وظیف را بر عهده دارد این مرکز علاوه بر مجهز بودن به آمبولانس های ویژه ی بیماران عصبی گروه پزشکان اعصاب و روان را نیز به محل مورد نظر اعزام می کنند تا بتوان به راحتی بیمار را به بیمارستان منتقل کرد.

اورژانس زمینی و هوایی...
ما را در سایت اورژانس زمینی و هوایی دنبال می کنید

برچسب : هزینه آمبولانس هوایی, انتقال زمینی بیمار, هلیکوپتر امداد, آمبولانس vip, آمبولانس نوزادان, امبولانس ccu دار, نویسنده : آوا امیری ambulance بازدید : 271 تاريخ : دوشنبه 22 مهر 1398 ساعت: 17:25

همان طور که می دانید آمبولانس وسیله ای برای جابه جایی بیماران از نقاط مختلف کشور به بیمارستان می باشد، علاوه بر این آمبولانس ها با قرار گیری در مناطق آسیب دیده می توانند به آسیب دیدگان و مجروحین کمک بسیاری کنند، در این بین انواع مختلفی از آمبولانس ها برای عملیات امداد و نجات وجود دارد.

آمبولانس ها انواع گوناگونی دارند برخی از آمبولانس ها برای جابه جایی بیماران با شرایط خاص و حاد استفاده می شود که باید در طی مسیر برای آن ها مراقبت های ویژه ای صورت بگیرد برخی دیگر نیز برای بیمارانی که شرایط بدی ندارند و شرایط غیر اورژانسی دارند می باشد.در ادامه به بررسی برخی از انواع آمبولانس ها مانند آمبولانس زمینی، هوایی، آمبولانس مراقبت های ویژه ، آمبولانس های icu و vip خواهیم پرداخت و  توضیحات مختصری در خصوص هر یک از آن ها ارائه خواهیم داد.

آمبولانس های icu

 

گروهی از آمبولانس ها با نام آمبولانس های آی سی یو دار هستند که برای انتقال بیماران با شرایط خاص و در گروه های سنی مختلف قابل استفاده می باشد. این آمبولانس های ویژه با کادر مجرب و متخصص پزشکی به نقاط مختلف کشور اعزام می شوند، مرکز آمبولانس ناجی دارای تجهیزات کاملی می باشد از جمله ی این امکانات می توان به آمبولانس های ویژه، نوزادان و... اشاره کرد.

به طور کلی این گروه از آمبولانس ها تمامی تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای بیماران بدحال و افرادی که دارای شرایط خاص می باشند دارا است. بیمار در این آمبولانس ها و در طی مسیر تحت مراقبت های ویژه توسط کادر پزشکی مجرب می باشد.

آمبولانس vip

یکی دیگر از آمبولانس های ویژه که در گروه مرکز آمبولانس ناجی قرار دارد، آمبولانس vip  نام دارد این دسته از آمبولانس ها اختلاف زیادی با آمبولانس های مراقبت ویژه ندارد تنها تفاوت این آمبولانس ها در کادر پزشکی و پرسنل درمانی می باشد. لازم به ذکر است تمامی این خدمت با سرعت زیادی در دسترس شخص قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این تیم پزشکی این آمبولانس ها به زبان های مختلف مسلط می باشند. این امبولانس ها با دریافت مجوزهای لازم می توانند به خارج از مرزها برای کمک به بیماران و مجروحان بروند.

 

هلیکوپتر امداد

یکی از وسایلی که برای امداد و نجات بیماران و آسیب دیدگان تعبیه شده است، استفاده از  هلیکوپتر امداد می باشد، به طور کلی هلیکوپتر امداد و نجات یا اورژانس هوایی وظیفه ی انتقال هوایی بیماران را به نقاط مختلف کشور بر عهده دارد، این امداد رسانی حالت های مختلفی دارد که به شرایط بیمار بستگی دارد. یکی از مهم ترین موارد استفاده از این هلیکوپترها توانایی عبور آن ها از مناطق صعب العبور می باشد.

اورژانس زمینی و هوایی...
ما را در سایت اورژانس زمینی و هوایی دنبال می کنید

برچسب : آمبولانس هوایی,آمبولانس زمینی, هلیکوپتر امداد, آمبولانس نوزادان, نویسنده : آوا امیری ambulance بازدید : 259 تاريخ : يکشنبه 21 مهر 1398 ساعت: 16:34